NASZE PRIORYTETOWE DZIAŁANIE
Zapewnienie dzieciom wszechstronnego rozwoju talentów i zdolności poprzez rozbudzanie zainteresowań, ciekawości oraz zaspokajanie naturalnej potrzeby poznawania świata.
ATUTY NASZEGO PRZEDSZKOLA:
DZIECKO W NASZYM PRZEDSZKOLU JEST:
REKRUTACJA 2024/25
Chcemy, poinformować, że trwa nabór na rok szkolny 2024/25, Przyjmujemy dzieci w wieku od 2,5 roku do 6 lat.
Wszystkich zainteresowanych rodziców zapraszamy do pobierania oraz składania kart zgłoszeniowych lub Заявление о принятии ребенка oraz ankiety o dziecku
W naszym przedszkolu zawsze panuje rodzinna atmosfera, która korzystnie wpływa na rozwój dzieci. Nasi wychowankowie mają codziennie bogatą paletę zajęć, więc nigdy się nie nudzą, a zajęcia to zawsze dobra zabawa a przy okazji nauka.
Nasze przedszkole jest otwarte dla wszystkich dzieci. Zainteresowanych rodziców zapraszamy do pobierania oraz składania kart zgłoszeniowych.
CENNIK:
Zajęcia w ramach czesnego:
język angielski 3 x w tygodniu
rytmika 1 x w tygodniu
logopedia 1 x w tygodniu
dogoterapia 2 x w miesiącu
programowanie z robotem Photon
zajęcia z tablicą multimedialną MAC Monitor
projekt Muzyczne Inspiracje
roczny plan "Ojczyzna Nasza Mała i Duża - regionalnie i tradycyjnie" - spotkania z ciekawymi ludźmi, wyjścia do muzeum, filharmonii i teatru, poznanie rękodzieła, tradycyjnych obrzędów.
Polityka oraz procedury ochrony dzieci przed krzywdzeniem - dokument w pdf jest dostępny tutaj.
ADAPTACYJNE ABC DLA RODZICÓW
Pierwsze dni w przedszkolu wiążą się zazwyczaj z zachwianiem poczucia bezpieczeństwa dziecka. Maluszek boi się nowości tego, co może go tam spotkać, ale przede wszystkim obawia się, że mama już nie wróci. Dlatego również Wy rodzice musicie pomóc im przejść przez ten okres jak najmniej boleśnie.
Pliki do pobrania: proces adaptacji
A - Akceptuj
Dziecko oprócz Twojej opieki i miłości potrzebuje kontaktów z rówieśnikami. Pomóżmy mu nawiązać przyjaźnie i nauczymy zasad w grupie.
B - Bądź z nami w kontakcie
Chcemy stale rozmawiać z Wami o dziecku, o tym jak przeżywa pierwsze dni w przedszkolu. My postaramy się by Twoje dziecko poczuło się w przedszkolu bezpiecznie i dobrze.
C - Chwal malucha za odwagę, za każdy nawet najmniejszy sukces
Samodzielne włożone buty, kolejny dzień bez mamy. Twój zuch –maluch zasługuje na podwójną dawkę przytulania. Im więcej czułości tym łatwiej będzie mu wyruszyć jutro do przedszkola.
D - Duży uśmiech i radość na twarzy
Dziecko w czasie rozstania będzie sondowało Twoją minę, zachowanie. Niepokój zdenerwowanie rodziców szybko mogą mu się udzielić.
E - Emocje
Postaraj się cierpliwie znosić różne dziwne zachowania swojej pociechy, np. smutek, to, że nie opuszcza Cię na krok, chce z Tobą spać, czy kaprysi przy kolacji. Niech pierwsze dni w przedszkolu będą dla Was rodzinnym świętowaniem-pierwszego kroku w dorosłość Twojej pociechy.
F - Fajna bacie, ciocia
Wcześniej przyzwyczajaj dziecko do przebywania w domu i w nowym miejscu pod opieką osób trzecich np. z babcią, dziadkiem, koleżanką.
G - Garderoba
Zadbaj o wygodne ubranie dla swojej pociechy, takie, z którym samo sobie poradzi. Poczuje się pewniej, kiedy będzie samodzielne i niezależne.
H - Hura potrafię już sam
Rozwijaj umiejętności samoobsługowe dziecka, gdyż właśnie bardzo często są one powodem dodatkowego stresu dla dziecka. Pozwól dziecku samemu myć ręce, korzystać z toalety a nie nocnika, ubierać się i rozbierać.
I - Idę do domu
Staraj się nie odbierać dziecka na końcu. Sytuacja, gdy większość dzieci już poszła do domu, a on jeszcze nie, jest bardzo stresująca dla malucha. Dlatego też, przez ten trudny okres adaptacji, dobrze jest zabierać dziecko nieco wcześniej, np. po obiedzie.
J - Jeśli mamie trudno
Jeśli mamie rozstanie z dzieckiem sprawia większe trudności, postarajmy się by dziecko do przedszkola odprowadzał tatuś (zwłaszcza na początku). Rozstania z tatusiami bywają łatwiejsze, wynika to zapewne z większej stanowczości i opanowania emocji.
K - Konsekwencja
Nie zaglądaj po pożegnaniu do sali, by sprawdzić czy z dzieckiem jest wszystko dobrze, czy nie płacze. Jeżeli maluch zauważy taką sytuację, to resztę dnia może spędzić przy drzwiach, czekając na kolejne zaglądnięcie mamy.
L - Lubię się bawić
Postaraj się, aby dziecko miało kontakt z rówieśnikami np. na placu zabaw.
M - Mów dziecku prawdę
„Teraz dam Ci buziaka i pojadę do pracy, spotkamy się po podwieczorku”. Dotrzymuj umów. Nie wychodź bez pożegnania.
N - Nie strasz przedszkolem
Nie należy straszyć dziecka np. w przedszkolu to cię nauczą dyscypliny, pani w przedszkolu nauczy cię porządku itp.
O - Obserwuj
Obserwuj malca i dziel się z nami wszystkim, co Cię niepokoi i z czym masz problem.
P - Pamiętaj
Nie idealizuj przedszkola nim dziecko do niego pójdzie, bo może się rozczarować.
R - Rozmawiaj
Rozmawiaj z dzieckiem o wydarzeniach przedszkolnych. Twoje zainteresowanie pobudzi zainteresowanie dziecka oraz poczucie, że przedszkole jest czymś ważnym dla Ciebie i dla niego. Mówcie dziecku, że czas w przedszkolu będzie spędzało bez rodziców, ale w towarzystwie miłych pań i innych dzieci, z którymi będą się codziennie bawić.
S - Spróbuj uodpornić się na łzy
Płacz to naturalna reakcja dziecka na rozstanie i sposób radzenia sobie ze stresem. Zwykle maluch szybko zapomina o smutku i rzuca się w wir zabawy.
T - Trochę czasu
Zarezerwuj sobie wolne popołudnia, które po powrocie z przedszkola będą należały tylko do malucha. Wspólna zabawa, ruch na świeżym powietrzu pozwolą malcowi pozbyć się napięcia i naładować akumulatory na kolejny dzień poza domem.
U - Ulubiona zabawka
Wymyśl wspólnie ze swoją pociechą „coś”, by mogło może zabrać ze sobą do przedszkola kawałek domu, a co ma moc dodawania odwagi i pocieszania np. przytulanka.
W - Wytrzymaj
Często rodzice nie wytrzymują płaczu, czasem wręcz histerii swego dziecka, ulegają i nie puszczają dziecka do przedszkola, tłumacząc sobie: "jeszcze tylko dzisiaj". Ale takie zachowanie potrafią wykorzystać już najmłodsze pociechy.
Z - Zaufaj nam
Postaramy się stworzyć Twojemu dziecku domową, bezpieczna atmosferę. Otoczymy go fachową opieką, tak by nie tylko rozwijało swoje zdolności, ale i było, kiedy potrzeba przytulone i zauważone.