Zgodnie z zalecanymi warunkami realizacji podstawy programowej przebieg wychowania i kształcenia dzieci zawiera następujące proporcje zagospodarowania czasu przebywania w przedszkolu:
1/5 czasu przeznaczamy na zabawę,
1/5 (w przypadku dzieci młodszych 1/4 na pobyt w ogrodzie przedszkolnym),
1/5 na zajęcia dydaktyczne,
2/5 do dowolnego zagospodarowania przez nauczyciela – w tej puli czasu mieszczą się także czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne.
|   GODZINY:  |  
     CZYNNOŚCI:  |  
  
|   6:30 – 8:30  |  
     RADOSNY PORANEK, w których dzieci: 
  |  
  
|   8:30 – 9:00  |  
      ŚNIADANIE  |  
  
|   9:00 – 10:30  |  
     CZAS „MAŁYCH BADACZY” pora na zabawę i edukację, w której dzieci odkrywają, poznają, przeżywają, działają oraz doświadczają otaczającą je rzeczywistości, a także rozwiązują różnorodne edukacyjno-dydaktyczne problemy w twórczy sposób z zakresu edukacji: 
 Dzieci: 
  |  
  
|   10:30 – 11:00  |  
       II ŚNIADANIE  |  
  
|   11:00 –12:30  |  
     CZAS TWÓRCZEJ ZABAWY, podczas której dzieci: 
  |  
  
|   12:30-13:00  |  
     OBIAD 
  |  
  
|   13:00 –14:30  |  
     INSPIRUJĄCE POPOŁUDNIE, w którym dzieci podczas zabaw dowolnych (przy niewielkim udziale nauczyciela) kształcą umiejętności społeczne, zgodnie porozumiewają się z dorosłymi i rówieśnikami, przestrzegają reguł obowiązujących w grupie przedszkolnej. 
 Dzieci podejmują: 
 słuchają literatury, oglądają książki.  |  
  
|   14.30 - 15.00  |  
   Podwieczorek | 
|   15:00– 17:00  |  
     CZAS ZABAWY, RELAKSACJI I WYPOCZYNKU, w którym dzieci: 
 
  |